אירועים

אירועים

תוצאות חיפוש

פוסטים אחרונים

פרסומים אחרונים

פוסטים אחרונים

שנים אחרונות

מוזיאון העם היהודי באירוע השנתי של איגוד הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה

יום שני, 22 באוקטובר, מרכז הירידים, תל אביב

כנס ה-GA, האסיפה הכללית של ה-JFNA (איגוד הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה), נפתח בגני התערוכה בתל אביב. הכנס, אשר כותרתו היא "ישראל והתפוצות – אנחנו צריכים לדבר", עוסק במשבר הקיים בין יהדות ארה"ב לישראל.

במושב הפותח של הכנס – במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין – נאמה אירינה נבזלין, יו"ר דירקטוריון מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות ונשיאת קרן נדב, ובהמשך התקיים פאנל העוסק בנושא "מגשרים על המחלוקות – שיחה בין תרבותית".

Irina Nevzlin, President of the Nadav Foundation and Chair of the Board of Directors of the Museum of the Jewish People at Beit Hatfutsot, delivering her speech at the General Assembly of the Jewish Federations of North America in Tel Aviv, Oct. 22, 2018
אירינה נבזלין, יו"ר דירקטוריון מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות ונשיאת קרן נדב, נואמת בכנס ה-GA, האסיפה הכללית של ה-JFNA (איגוד הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה), תל אביב, 22.10.2018

במהלך נאומה, הודתה נבזלין למארגני ה-GA על בחירתם להתמקד בנושא הבוער "ישראל והתפוצות – אנחנו צריכים לדבר". "אנו בהחלט צריכים לדבר, אך דיבורים אינם מספיקים. עלינו להחליט על מה אנו מדברים", הדגישה נבזלין והוסיפה: "ישראל נוסדה לפני 70 שנה בהתבסס על 'מדינת היהודים', ספר אותו כתב הרצל 50 שנים מוקדם יותר. 'מדינת היהודים' היווה חזון צופה פני עתיד, אשר איחד את רוב העם היהודי. כעת זה הזמן ליצור את הרצל כרך ב', שהוא חזון חדש לישראל ולעם היהודי שיכלול ערכים אוניברסליים, כמו גם פתרונות מעשיים. אך כתיבת החזון שלנו גם היא אינה מספיקה, כי הכל מסתכם בעשייה ועשייה יחדיו".

Andrew H. Tisch at the GA panel
אנדרו ה. טיש בפאנל הפותח של הכנס. התחייבות משותפת לדיאלוג

בפאנל שהתקיים לאחר מכן, השתתף היו"ר המשותף של הנהלת Loews corporation אנדרו ה. טיש. נבזלין וטיש הודיעו על הקמת המרכז החדש ע"ש אנדרו ואן טיש לדיאלוג יהודי, המוקם במוזיאון העם היהודי בבית התפוצות, ומשמש כפלטפורמה וקול ליהודים בישראל וברחבי העולם. השניים ציינו שהמרכז יהווה את אחד מהפתרונות המוצעים לקידום מטרת הכנס והיא ש"עלינו לדבר".

צפו בנאומה המלא של אירינה נבזלין:

יום ראשון, 21 באוקטובר, מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות, תל אביב

מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות אירח את המפגש השנתי של מועצת הנאמנים של ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. האירוע נערך ערב פתיחת כנס ה-GA 2018, שמתקיים לראשונה בתל אביב במרכז הירידים בגני התערוכה.

במסגרת זו מועצת הנאמנים אף ציינה את כניסתם לתפקיד של מספר מחברי הארגון, שנבחרו פה אחד. מארק וילף שנבחר לשמש כיו"ר הארגון החדש, ג'ודי שוורץ שנבחרה לתפקיד סגנית היו"ר והרולד גרנסבכר לגזבר.

Irina Nevzlin Chair of the Board of Directors of The Museum of the Jewish People at Beit Hatfutsot, and President of the Nadav Foundation, Tami and Phil Murphy the Governor of New Jersey at the event held at Museum of the Jewish people at Beit Hatfutsot
אירינה נבזלין (מימין) עם מושל ניו ג'רזי פיל מרפי ורעייתו, תמי (צילום: Edwin Torres)

אירינה נבזלין, יו"ר דירקטוריון מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות ונשיאת קרן נדב, בירכה את הנוכחים והודתה להם על כך שהפכו את הביקור במוזאון לחלק מהכנס השנתי. נבזלין הודתה בפרט גם ליו"ר היוצא ריצ'רד סנדלר וליו"ר הנכנס מארק וילף, לנשיא ומנכ"ל הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה ג'רי סילברמן ופיל מרפי, מושל מדינת ניו-ג'רזי שהגיע אף הוא לישראל לרגל הכנס ולקח חלק במפגש. "אנחנו המוזיאון היחיד בעולם המספר את סיפורו של העם היהודי כולו – בעבר, בהווה ובעתיד", אמרה נבזלין, "ואני שמחה על כך שה-GA  בחר להתמקד בחשיבותו של קיום דיאלוג הכרחי בין כל היהודים ברחבי העולם".

Irina Nevzlin's address at the JNFA board meeting at the Museum of the Jewish people at Beit Hatfutsot, Tel Aviv, Oct 21 2018 (Photo/Eyal Warshavsky)
אירינה נבזלין, יו"ר דירקטוריון מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות ונשיאת קרן נדב, מברכת את חברי מועצת הנאמנים של ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (צילום: אייל ורשבסקי)

תכנון ביקור

שעות פתיחה

יום ראשון
17:00-10:00
יום שני
17:00-10:00
יום שלישי
17:00-10:00
יום רביעי
17:00-10:00
יום חמישי
17:00-10:00
יום שישי
14:00-10:00
יום שבת
17:00-10:00

סוגי כרטיסים

כרטיס רגיל
52 ש"ח
אזרח/ית ותיק/ה וסגל אוניברסיטת תל אביב
26 ש"ח
בעל/ת תעודת נכה, סטודנט/ית
42 ש"ח
דיגיתל
42 ש"ח
ילדים וילדות עד גיל 5
הכניסה חינם
חיילות וחיילים במדים
הכניסה חינם, בהצגת תעודה

סוכנים וקבוצות

טלפון

איפה אנחנו

קמפוס אוניברסיטת תל-אביב, רחוב קלאוזנר, רמת אביב