אירועים

אירועים

תוצאות חיפוש

פוסטים אחרונים

פרסומים אחרונים

פוסטים אחרונים

שנים אחרונות

פרס נגישות ישראל למוזיאון העם היהודי בבית התפוצות על נגישות מרחוק עם רובוט

לראשונה בישראל: מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות גאה להציג את הדבר הבא בענף המוזיאונים וחווית המבקר – C U ROBOT. כחלק ממגמת החדשנות וההובלה הטכנולוגית של המוזיאון ושימת דגש על הנגשת תערוכות המוזיאון לכלל קהלי המוזיאון, הושק במוזיאון העם היהודי בבית התפוצות רובוט ראשון מסוגו בישראל ובין הראשונים בעולם, שפותח עבור המוזיאון ויסייע לאלפי אנשים מרותקים לביתם, בארץ ובעולם, לעבור סיור מודרך בין התערוכות, בעודם נמצאים בביתם.

בתחילת השבוע זכה הרובוט בפרס ע"ש שמחה לוסטיג בוועידת נגישות ישראל 2019. בנימוקי הזכייה נכתב כי מדובר ב-"מוצר פורץ דרך ומיזם מקורי המעודד שיפור נגישות ושיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל, מוצר הנותן תקווה לאנשים עם מוגבלות מכל העולם, לחוות את תערוכות המוזיאון ואף מהווה דוגמא לחיקוי".

לרובוט מתלווה מדריך מטעם המוזיאון, אשר עבר הדרכה מיוחדת על הטכנולוגיה החדישה, ובכך למעשה מתקיים סיור פרטי בין המדריך למבקר שבביתו. לאורך כל הסיור רואה המבקר את התערוכות ואת המדריך באמצעות שלוש מצלמות, שתיים המותקנות על הרובוט ומצלמה נוספת שהותקנה לאחרונה בחלקו העליון של הרובוט ומאפשרת למבקר לראות את חלל המוזיאון ב 360 מעלות.

"הסיסמה שלנו היא 'אתם חלק מהסיפור', וזה מתייחס לכלל הגוונים בעם היהודי ביניהם גם בעלי הצרכים המיוחדים" מסר דן תדמור, מנכ"ל מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות, "הרובוט החדש הוא רק אחד משורה של יוזמות שהופכות את מוזיאון העם היהודי למוביל בתחום הנגישות".

צילום: גיא טייב

הפרס מוענק לפרויקט המהווה תרומה משמעותית לקידום הנגישות בישראל ושיפור איכות החיים והשתלבותם של אנשים עם מוגבלות בחברה. בטקס מיוחד בסיום יום הוועידה הראשון, העניקו יובל וגנר, מייסד ונשיא עמותת נגישות ישראל ועו"ד מיכל רימון, מנכ"לית העמותה, את הפרס לחגי קראוס, מנהל האונליין של מוזיאון העם היהודי בבית התפוצות.

לאחר חודשים של עבודה מאומצת, הכשרה והטמעה של סיורי הרובוט לבעלי מוגבלויות, אנו מסיימים בימים אלה את הפיילוטים האחרונים למערכת ובשבועות הקרובים נציע את השירות למחזיקי תעודת נכה בישראל ובחוץ לארץ.

לפניכם סרטון ההשקה הרשמי שהכנו לכבוד פרויקט הרובוט שלנו:

תכנון ביקור

שעות פתיחה

יום ראשון
17:00-10:00
יום שני
17:00-10:00
יום שלישי
17:00-10:00
יום רביעי
17:00-10:00
יום חמישי
17:00-10:00
יום שישי
14:00-10:00
יום שבת
17:00-10:00

סוגי כרטיסים

כרטיס רגיל
52 ש"ח
אזרח/ית ותיק/ה וסגל אוניברסיטת תל אביב
26 ש"ח
בעל/ת תעודת נכה, סטודנט/ית
42 ש"ח
דיגיתל
42 ש"ח
ילדים וילדות עד גיל 5
הכניסה חינם
חיילות וחיילים במדים
הכניסה חינם, בהצגת תעודה

סוכנים וקבוצות

טלפון

איפה אנחנו

קמפוס אוניברסיטת תל-אביב, רחוב קלאוזנר, רמת אביב