אירועים

אירועים

תוצאות חיפוש

פוסטים אחרונים

פרסומים אחרונים

פוסטים אחרונים

שנים אחרונות

סיפורה של גבי אגיון, מייסדת בית האופנה "קלואה"

רבות סופר ודובר על נוכחותם והצלחתם של יהודים בתחום האופנה. דורות של סוחרי טקסטיל הולידו אייקוני אופנה עכשוויים כמו דונה קארן, ראלף לורן ואייזיק מזרחי. אך סיפורה של גבריאל חנוכה שונה במקצת –  סיפורה של אגדת האופנה הפריזאית היהודייה ממצרים.

תצלום: ארכיון קלואה
תצלום: ארכיון קלואה

גבריאל נולדה באלכסנדריה והכירה היטב את עולם המסחר, שכן אביה ניהל מפעל לטבק. כמו צעירות רבות בנות האליטה קיבלה חינוך צרפתי עם סטייל קפדני. בגיל 18 ביקרה לראשונה בפריז ושנה אחר כך נישאה לריימונד אגיון, בעל הון שאחז בדעות פוליטיות שמאליות. בני הזוג התיישבו בפריז ב- 1945, זמן קצר לפני שהסכסוך בין ישראל למצרים ערער את חיי הקהילה היהודית במצרים.  בפריז ניהלו האגיונים אורח חיים שנטה לקומוניזם – אם כי בסגנון בוהמייני. הם התרועעו עם הסופרים לואי אראגון וטריסטן צארה, עם הצייר פיקאסו, עם המשוררים פול אלואר ולורנס דארל, ועוד. בהמשך פתח ריימונד גלריה לאמנות מודרנית.

גבי וריימונד אגיון בקהיר. תצלום: ארכיון קלואה
גבי וריימונד אגיון בקהיר. תצלום: ארכיון קלואה

למרות חייה הנוחים, היו לגבריאל שאיפות גדולות יותר, כך שהשמועה גורסת כי ב- 1952 אמרה לבעלה "אני חייבת לעבוד, לא מספיק לי רק לאכול ארוחת צהריים". הברירה הטבעית הייתה שתבחר להשתלב בתחום האופנה. היא הזמינה ששה דגמים של שמלות קיץ באיכות גבוהה, שיוצרו בדירתה בפריז. למותג החדש בחרה שלא לתת את שמה שלה, אלא את השם "קלואה", על שם ידידתה. הסגנון היה נינוח, קל להתאמות ושינויים, והשמלות זכו להצלחה עצומה. במהירה חברה אל שותפה העסקי ז'אק לנואר, והעסקים נסקו. השקות קולקציות ה"פראט-א-פורטר" שלהם פעמיים בשנה, בארוחות בוקר בקפה דה פלורה בבולבאר סט. ז'רמיין הפכו לאירוע אופנה מרכזי בפריז, מהפעם הראשונה שהתקיימו, ב-1956.

קארל לאגרפלד עם הדוגמנית אינס דה לה פרסאנז' ב"קלואה". צילום: ארכיון קלואה
קארל לאגרפלד עם הדוגמנית אינס דה לה פרסאנז' ב"קלואה". צילום: ארכיון קלואה

"מה שריגש אותי היה שצריך להמציא הכל מהתחלה", סיפרה פעם על החזון המיוחד של "קלואה". מתוך השקפתה הסוציאליסטית, המטרה היתה להביא אופנה איכותית להמוני נשים. חזונה ופיקחותה של גבי השתלמו, ובמהרה עקפה תעשיית הביגוד המוכן את שוק האופנה בתפירה אישית של האליטה. היתה לה טביעת עין מעולה לכשרונות. ב- 1966 לקחה את קארל לאגרפלד כמעצב ראשי, ובין לקוחותיהם באותה תקופה היו ג'קי קנדי, בריג'יט ברדו, מריה קאלאס וגרייס קלי. ב- 1971 פתחה "קלואה" את הבוטיק הראשון בפריז.

גבריאל מכרה את חלקה בחברה בשנת 1985, אך נותרה מאד מעורבת בתעשייה, עד למותה בשנת 2014, בגיל 93.

תכנון ביקור

שעות פתיחה

יום ראשון
17:00-10:00
יום שני
17:00-10:00
יום שלישי
17:00-10:00
יום רביעי
17:00-10:00
יום חמישי
17:00-10:00
יום שישי
14:00-10:00
יום שבת
17:00-10:00

סוגי כרטיסים

כרטיס רגיל
52 ש"ח
אזרח/ית ותיק/ה וסגל אוניברסיטת תל אביב
26 ש"ח
בעל/ת תעודת נכה, סטודנט/ית
42 ש"ח
דיגיתל
42 ש"ח
ילדים וילדות עד גיל 5
הכניסה חינם
חיילות וחיילים במדים
הכניסה חינם, בהצגת תעודה

סוכנים וקבוצות

טלפון

איפה אנחנו

קמפוס אוניברסיטת תל-אביב, רחוב קלאוזנר, רמת אביב